Sydney

Så var jag tillbaka i Woodford, efter fem dagar i Sydney. Det är definitivt inte sista gången jag besöker den staden. Jag älskar Sydney, och önskar jag kunde stanna resten av det här året.

 

Vi var fem utbytasstudenter, och Sue and Bernie, två äldre damer som tog hand om oss. Förutom jag, var det en till svensk tjej; Clara, Mellory från USA, Timna från Österrike och Nadine från Schweiz.

 

Resan började kring 6 onsdag eftermiddag på Brisbanes flygplats. Framme i Sydney gick vi direkt till Sydney backpackers, vårt boende, och ingenting mer hände den dagen. Torsdagen, vår första dag i Sydney bestämde vi oss för att bestiga Harbor Bridge. Det var svindyrt, men ändå värt det. Uppifrån bron hade vi utsikt över hela Sydney.

 

Fredagen var kall och regnig, och jag hade bara en klänning på mig. Jag vet inte när jag senast frös så mycket! Dagen började med Opera house tour, riktigt häftig byggnad! Det hade varit kul om vi hade haft tid att gå på en dans/opera där. Efter det var det raka vägen till jet boat riding. En båttur i Sydney harbor. En väldigt snabb båttur, med tvära svängar och tvärstopp som fick vattnet att dränka mig. Typ. Det regnade och vattnet piskade mig i ansiktet. Aj. Såklart fortsatte det regna ett tag till, och vi tog färjan över till Manly beach, där vi hade surfinglektioner bokade. Regnet bestämde sig för att göra ett uppehåll medans vi var i vattnet, och jag lyckades faktiskt stå på brädan!

 

På lördagen gick vi på zoo. Zoot måste ha haft den bästa placeringen ever. Du hade utsikt över hela Sydney därifrån. På kvällen besökte vi Darling harbour, där vi underhölls med fyrverkerier och diverse andra ljussaker. De typ invigde julen, så det var tomtar och granar ÖVERALLT.

 

Vår sista heldag spenderades på ett aquarium. Det var rätt coolt, med hajar och så, men jag tycker inte att det var något speciellt, jag har sett bättre saker förr. Kvällen erbjöd en dinner cruise runt Sydney harbour.

 

På måndagen var det dags att åka hem, men vi hann ändå med en sista aktivitet på förmiddagen; ett besök på Sydneys Madame Tussauds. 

 

 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Det här mormor, är en blogg! Ungefär som en dagbok, fast på internet. Och lite mer offentlig. Här kommer jag lägga upp lite bilder, och hålla dig uppdaterad om vad jag har för mig här på andra sidan jorden