Framme i Austalien

Eftersom att de tre sista bokstaverna i det svenska alfabetet inte finns pa engelskla tangentbord, far ni gora ert basta mad att lista ut vad det ar jag skriver. Efter att ha rest i mer an ett dygn ar jag framme i Caboolture, eller jag kom fram igar, och ar inte riktigt i Caboolture. Den har forsta veckan ska jag bo hos Rob och Lurline, Lurline ar min counsler.. Nar vi kom fram igar blev jag iaf uppmott av bade Lurline, Rob som jag bor hos nu, och Jan och John som ar min forsta host family.  
 
 
Vi mellanlandade i Bangkok, dar vi tog in pa ett "daghotell" over dagen. Aven om det var ganska langtrakigt da vi inte fick ga ut, var det ratt skont med pool och allt. 
 
 
Eftersom att jag nu befinner min i the southern hemisphere, ar klimatet helt bakvant och vi ar nu mitt i vintern. Aven om jag inte tycker att
 
 
det har ar sa mycket kallare an var sommar.. 
 
Alla som skulle till Austalien & Nya Zeeland, bilden tagen pa Arlanda
 
Huset dar min counsler bor, sen har dom pool och allt, men det har val typ alla har..
 
Jag kmmer iaf bo i en liten stad med namn Caboolture, som ligger en fyrtio (?) minuter norr om Brisbane, som ar storsta staden i Queensland. Queensland, som stort som fyra stycken Sverige, ar en av Australiens sex delstater. Brisbane ar iaf utmarkt pa kartan har under, och Caboolture ligger pa ungefar samma stalle.
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Det här mormor, är en blogg! Ungefär som en dagbok, fast på internet. Och lite mer offentlig. Här kommer jag lägga upp lite bilder, och hålla dig uppdaterad om vad jag har för mig här på andra sidan jorden