Melbourne Cup

Varje år i november är the Melbourne Cup, ett horse race nere i Melbourne. Över hela landet är folk uppklädda och bär stora hattar. Överallt visas reklam kring det hela, och alla spelar på vilken häst som ska vinna. På St Columbans bjöds lärare (eller fick betala för en) på lunch medans TVn stod på och man kunde se loppen direkt från Melbourne. Självklart satt jag också där vid TVn för att ta del utav ett riktigt galopp race. 

 

Maten stod vi som gör hospitality för. Hela dagen gick till att låtsas att jag var till nytta, städa, laga lite mat och äta en himla massa.

 

 

 Frukt och våra fantastiskt fina pavlovas 
 
Köket, och folk som jobbar
 
För så här går alla klädd down under
 
 
/Elsa
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Det här mormor, är en blogg! Ungefär som en dagbok, fast på internet. Och lite mer offentlig. Här kommer jag lägga upp lite bilder, och hålla dig uppdaterad om vad jag har för mig här på andra sidan jorden