Muck up day och hejdå seniors

Idag var sista riktiga skoldagen för de i year 12. Nästa vecka har de bara prov, och efter det säger vi hejdå seniors.

 

Sista skoldagen innebär även muck up day! Ialla fall här på St. Columbans. Det är dagen då seniors har massa hyss för sig.  Jag hade förväntat mig en massa kul, och blev faktiskt riktigt besviken när det enda som hände på hela dagen var en slidesak på the oval, som alla seniors åkte på. Plus några vettenballonger, och maple syrup på trapp räckena.

 

Förra året var tydligen helt galet. Folk körde runt med bilar på the oval, fåglar släpptes ut, någon form av flaskbomb sprängdes. Säkerheten hade trappats upp rejält. Alla grindar var stängda och låsta, lärare tog beslag på ballonger, tutor och allt vad folk nu tagit med sig. Allt för att undvika ett upprepat 2012. 

 

Förutom det hade vi också ett litet förväl av alla seniors. PC-teachers hade skrivit små tal om sina studenter som de läste upp. 

 
Mrs Joseph, min PC lärare, och de seniors från min PC. 
 
 
 
Ursäkta bildkvalitén, fotat med mobil. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Det här mormor, är en blogg! Ungefär som en dagbok, fast på internet. Och lite mer offentlig. Här kommer jag lägga upp lite bilder, och hålla dig uppdaterad om vad jag har för mig här på andra sidan jorden