En vanlig dag

 
Jag tänkte skriva lite om min skola, vi börjar med hur en vanlig dag ser ut. 

Klockan 8.30 ringer klockorna varje morgon. (det är egentligen inte klockor, snarare tre tut) då är det dags att dra sig mot sitt klassrum. I vanliga fall är det runt den tiden jag kommer till skolan. Första lektionen är PC, eller det är egentligen ingen lektion. PC är en tio minuter lång tid med din mentor typ, där läser läraren upp alla announcement och folk sitter mest och pratar. Din PC grupp består utav ca 15 elever från alla årskurser, från år 8, till 12 och du stannar i samma PC från dagen du börjar high school tills då du går ut skolan. 

Du har fem lektioner per dag. Samma tider varje dag, och som i vilken amerikansk high school film som helst, springer alla ut ur klasrummet så fort klockorna ringer. Vi har två lektioner på förmiddagen (PC räknas inte som lektion). Idag råkade dessa lektioner vara matte och kemi. 
 
Nu har det blivit dax för en fyrtio minuters lunch! Alla sitter utspridda över hela skolområdet med sin lunch. Jag sitter för det mesta på the oval, alltså rugbyplanen. Alla killar springer runt och sparkar boll, själv dör jag nästan av värme när jag sitter still, så förstår inte riktigt hur de klarar det. Förutom bollar som flyger går lärare runt med plastpåsar och samlar in skräp, och tvingar in idioter som mig som vägrar hatt till skuggan. Du får alltså inte sitta i solen om du inte har hatt på dig. Not kidding. För de som inte har någon lunch med sig finns tuck shop, där du kan köpa allt ifrån lansange, fried rice och wraps, till Ice coffee glass och frukt. 
 
Härnäst kommer ytterligare två lektioner (som idag var PE och hospitality), innan lunch nummer två börjar. Fråga mig inte varför vi har två luncher, för jag har ingen aning. Men jag klagar inte. Under hela skoldagen har du inte tillåtelse att gå utanför skolområdet, jag har fått skäll mer än en gång för att ha suttit för nära skolgränsen, eller nåt. 
 
Nu har vi bara fith period kvar, engelska. Vi slutar tre varje dag utom tisdagar då vi slutar halv tre. Därefter blir jag upphämtad av min värdmamma som kör hem mig. 
 
Tuck shop 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Det här mormor, är en blogg! Ungefär som en dagbok, fast på internet. Och lite mer offentlig. Här kommer jag lägga upp lite bilder, och hålla dig uppdaterad om vad jag har för mig här på andra sidan jorden