Tredje oktober

 
 

För tillfället sitter jag inne på Johns kontor, och snyltar på hans wifi.

 

Det har hänt mycket sen jag skrev senast, vilket inte är så konstigt då det var två månader sen.. Det innebär att jag varit här i drygt två månader, det har gått så fort! Om allt fortsätter i den här takten kommer jag vara hemma before you know it!

 

Den här, lixom förra veckan är jag ledig. Vi har två veckors lov innan term 4 startar, och sen är det omkring 5 veckor kvar i skolan innan vi får sommarlov. Det känns så konstigt att säga att jag får sommarlov i december, att jag kommer fira jul i 40-graders värme på stranden. Det är redan varmt. 30 grader och jag smälter nästan bort. Och det är inte ens sommar än.

 

Förra veckan tog Jan & John med mig i sin båt upp till the Whit Sundays. Det är en ö-grupp utanför Queenslands kust som också är en del av the great barriar reef! Jag spenderade nio dagar på Apataki (båten) tillsammans med Jan, John och deras dotter med familj. Fyra små killar, Hayden på sju år, Oliver snart sex, Keanu på två och ett halvt, och lilla Pheonex på fyra månader. Varje dag i nio dagar  har jag vaknat kring sex av världens buller. Livrädd har jag satt mig upp i min säng, i väntan på att hela båten ska sprängas i luften. Som tur var var det bara Keanu som tyckte att min cabin var en bra plats att hoppa på.

 

The whit Sundays var i alla fall hur fint som helst! Sanden på White haven, det ska tydligen vara den vitaste sanden i världen, och den var verkligen vit. Sanden kändes inte ens som sand, mer som ett mjöligt vitt pulver. Den turkosa färgen på vattnet, alla kulliga öar.. Magiskt. Vi flög till och från Hamilton island, en kullig ö med finaste utsikten, där vi hyrde en golf buggy som vi körde omkring i.

 
  

 

 

 
 
 
 
 
 
 
Apataki, min cabin och poolen  vi hade bakom båten
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Det här mormor, är en blogg! Ungefär som en dagbok, fast på internet. Och lite mer offentlig. Här kommer jag lägga upp lite bilder, och hålla dig uppdaterad om vad jag har för mig här på andra sidan jorden