Femte oktober

Igår flyttade jag ifrån Jan & John ut till min nya familj som jag ska bo hos kommande tre månader. Min nya familj bor i Woodford, en liten town en halvtimme från Caboolture. Det är en söt liten stad, med två mataffärer, ett café, hotell och lite annat jag inte har någon aning om. Det känns att jag bor på landet, allt är väldigt mycket country. Jag har två syskon, Jessica och Martin, båda går på samma skola som mig, så det är bra. Pappan heter också Martin, likaså hans pappa. Alltså är min ”bror” Martin Jnr Jnr. Very confusing. Familjen har sina egna höns, fjorton kor och fem (?) katter. De bor på en 50 (?) Acre stor property, hur stort nu det är. Granne med oss bor Judys (min värdmamma) föräldrar som också har kor, och lite längre bort bor hennes bror.  Fördelen med att bo såhär mitt ute i ingenstans, är alla djur runt omkring. Idag hade vi två wallabies hoppandes förbi på vår baksida, en liten en, jättesöt!!

 

Om du tittar ut på baksidan när det är mörkt, ser du en massa ljus, som en ministad en bit bort. Det är ett fängelse. Så jag bor granne med sjuhundra fångar. Som tur var har ingen någonsin rymt därifrån.

 

Vi bor för långt ut i bushen för att kunna ha wifi, så vi får gott nöja oss med 3G nät. Vi bor också för långt bort för att kunna ta bussen till skolan, även om de flesta tar bilen i vilket fall. Vi har vårt eget vatten och eget avlopp. Det finns ingen återvinning. 

 

Huset jag bor i är så olikt mitt det bara kan bli. Allt är i rosa, eller någon annan pastellfärg och rosor överallt. Judy älskar Paris, vilket syns ganska tydligt, då oavsett vart i huset du är, finns det bilder, texter, prydnader av Eiffeltornet och annat Parisrelatert.    

 

 TV rummet, alla filmer som är värda att se finns där.  matrum, tror inte det använs särskillt ofta. 
 
 
Badrum & toalett. Fattar inte varför man har dem i olika rum. Det är så typ överallt. 
 
Här har vi mitt rum, med teddybjörnen såklart! 
 
 
Kommentarer
Postat av: Johanna Styrman

ÄLSKAR toaletten med rosa :D <3
saknar dig och du verkar ha det as bra där borta! :D

2013-10-28 @ 14:15:04
URL: http://oojohannaoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Det här mormor, är en blogg! Ungefär som en dagbok, fast på internet. Och lite mer offentlig. Här kommer jag lägga upp lite bilder, och hålla dig uppdaterad om vad jag har för mig här på andra sidan jorden